טיפול באנשים עם הפרעות קשב וריכוז

תבנית עקבית של חוסר קשב ו/או פעלתנות יתר ואימפולסיביות המפריעה לתפקוד או התפתחות | ADHD - Attention Deficit and Hyperactivity Disorder.

איך הפרעת קשב וריכוז תשפיע על החיים שלי?
הפרעת קשב וריכוז מגבילה את התפקוד מהילדות המוקדמת ועד לבגרות בכל תחומי העיסוק- ממשחק ולמידה ועד למציאת עבודה, נהיגה וניהול משק בית בנוסף היא עשויה להשפיע לרעה גם על התארגנות המשפחה כולה, ולגרום לדחק ביחסי הורה ילד , בין הילד עם הפרעת הקשב לאחיו, ובין הבוגר עם ההפרעה לבין בן/בת זוגו. "הרבה פעמים מרגישים שה"מצב" של הילד הוא שמנהל את המשפחה ויש מעט דברים שאפשר לעשות.."

  1. איך מרפא/ה בעיסוק תוכל לעזור לי?
    להעריך את הצרכים התפקודיים של המתמודד עם הפרעת הקשב ומשפחתו, באופן שהוא גם מותאם אישית, וגם מקיף עוד גורמים שעשויים להשפיע על התפקוד (לדוגמא תפקודים ניהוליים, רגישות חושית, סרבול מוטורי, ADHD במשפחה)
  2. לקבוע מטרות התערבות תפקודיות שחשובות למתמודד עם ההפרעה ולמשפחתו
  3. להקנות ידע ומיומנויות שתסייענה למתמודד עם הפרעת הקשב לרכוש שליטה על חייו ולתפקד לשביעות רצונו.
  4. להנגיש מידע על זכויות ועל קבוצות רלוונטיות "בתהליך הזה שעברנו ראינו פתאום שעל ידי תכנון נכון וביצוע סבלני ניתן להשפיע ולהטות את המצב לכיוונים שהיינו רוצים לראות. אפשר לקחת יוזמה ולהשיג השפעה אמיתית"

רוצים לדעת עוד?
ריכוז לינקים ADHD – העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק
נייר עמדה התערבות בריפוי בעיסוק לקידום השתתפות ואיכות החיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם הפרעת קשב – זמין להורדה בעמודה מימין
עם אלו קשיים ילדים עם הפרעת קשב ומשפחותיהם מתמודדים, ובאלו דרכים מרפאים בעיסוק יכולים לסייע להם לתפקד טוב יותר?
זכויות בביטוח הלאומי

מחפשים מרפא/ה בעיסוק?
ודאו שיש לו רישיון מטעם משרד הבריאות!
רשימת מרפאים בעיסוק בעלי רישיון

 

הערות שוליים