משחק זה עניין רציני: משחקיות כדרך חיים – משחק ומשחקיות בטיפולי ריפוי בעיסוק

מטרות הקורס:

  1. לבסס הבנה מעמיקה בחשיבות השימוש במשחק ומשחקיות לטיפוח היכולות הקוגניטיביות הרגשיות והחברתיות של הילדים, על מנת לשלב משחק כחלק ממטרות הטיפול בילד.
  2. לבסס הבנה מעמיקה  בחשיבותה של עמדה משחקית להתמודדות עם אתגרי החיים  ושילובה כחלק ממטרות הטיפול בילדים בריפוי בעיסוק.
  3. להכשיר את המשתתפות לנתח משחק של ילד, לקבוע מטרות טיפוליות בעזרת כלי תצפיתי "המטריצה" שיוצג בהשתלמות ויחולק למשתתפות.
  4. להעניק למשתתפות כלים מעשיים לטיפול על מנת לעודד ולטפח משחק משחקיות אצל הילד ומשפחתו.
  5. להעניק למשתתפות כלים מעשיים לעבודה עם הורים על מנת לסייע להם לשחק עם ילדם.

מבנה הקורס:

30 שעות אקדמאיות. כל מפגש 3 שעות אקדמאיות שעתיים ורבע עגולות. הקורס יועבר באופן מקוון.

דרישות הקורס:

  • השתתפות פעילה בכל המפגשים
  • חלק מהמשתתפות יתבקשו להציג סרטונים של מטופלים משחקים, לטובת הלמידה בקורס
  • נוכחות עם מצלמה פתוחה לאורך כל המפגש

 

*. רשימת קריאה תינתן לנרשמות לאחר ההרשמה

 

תאריכים:

אחת לשבוע בימי חמישי בין השעות 19:15 – 21:30. מועדים:  6.1.22,  13.1.22, 21.1.22, 27.1.22, 3.2.22, 10.2.22, 17.2.22, 24.2.22, 3.3.22, 1.3.22

עלות :

לחברות.ים בחברה הישראלית לריפוי בעיסוק בהרשמה מוקדמת עד 20.12.21  – 1100 ₪

למי שאינן חברות.ים בחברה הישראלית לריפוי בעיסוק בהרשמה מוקדמת עד 20.12.21 – 1400 ₪

לחברות.ים בחברה הישראלית לריפוי בעיסוק בהרשמה מאוחרת  – 1200 ₪

למי שאינן חברות.ים בחברה הישראלית לריפוי בעיסוק בהרשמה מאוחרת  – 1500 ₪

  • פתיחת הקורס מותנית במינימום משתתפים
  • ניתן לבטל הרשמה בהתאם למדיניות הביטולים כפי שמופיעה בתקנון האתר

 

להרשמת חברים לחצו על הכתפור הכתום "הרשמה".

להרשמה למי שאינם חברי ISOT, לחצו כאן.


תוכנית הקורס :

מפגש ראשון 6.1.22

  • הכרות, תאום ציפיות ,הצגת מטרות ההשתלמות והצבת יעד אישי
  • חשיבות המשחק להתפתחות – הצגת מחקרים עדכניים.
  • מהו משחק.
  • מרכיבי המשחק לפי Bundy
  • הכרות עם כלי תצפיתי להערכת משחק של  ילד
  • ניתוח סרטוני וידאו – תרגול השימוש בכלי

מפגש שני  13.1.22

  • מרכיבי המשחק – העמקה והמשך תרגול ניתוח וידאו
  • סוגי משחק והתפתחות – הרחבת הידע התאורטי בנוגע לסוגי המשחק השונים וקשרי הגומלין שלהם עם ההתפתחות הסנסומוטורית, הקוגניטיבית והרגשית
  • תיאור מקרה מצולם של אחת ממשתתפות הקורס – תרגול השימוש בכלי לקביעת מטרות טיפול למשחק

מפגש שלישי 20.1.22

  • מה צריך בשביל לשחק ? התשתית המוטורית, ויסות חושי תפקודים ניהוליים החיוניים למשחק
  • משחקיות
  • מאפייני המשחק בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים
  • "המטריצה" – הכרות עם כלי המאפשר קביעת מטרות למשחק בחירת דרכי התערבות
  • תיאור מקרה מצולם של אחת ממשתתפות הקורס – תרגול השימוש בכלי לקביעת מטרות טיפול למשחק

מפגש רביעי 27.1.22

  • משחקיות – הגדרת המושג . זוית אינטרדיסיפלינרית.
  • משחקיות – תפיסת הריפוי בעיסוק.
  • תיאור מקרה מצולם של אחת ממשתתפות הקורס – תרגול השימוש ב"מטריצה" כלי לקביעת מטרות ודרכי התערובת לשכלול משחקו של הילד

מפגש חמישי  3.2

  • תפקיד המבוגר במשחקו של הילד – הכרות עם סוגים שונים של התערבויות והשפעתם על ההתפתחות  המשחק והמשחקיות
  • עקרונות לעידוד משחקיות
  • תאור מקרה מצולם של אחת ממשתתפות הקורס – תרגול השימוש ב"מטריצה" כלי לקביעת מטרות ודרכי התערובת לשכלול משחקו של הילד

מפגש שישי  10.2

  • עקרונות לעידוד משחקיות – המשך
  • תאור מקרה מצולם של אחת ממשתתפות הקורס – תרגול השימוש ב"מטריצה" כלי לקביעת מטרות ודרכי התערובת לשכלול משחקו של הילד

מפגש שביעי 17.2

  • התאמת סביבה כאמצעי לעידוד ופיתוח משחקיות – ייחודיות תפקידה של המרפאה בעיסוק.
  • עבודה אקולוגית בריפוי בעיסוק – גן השעשועים – סביבה מעודדת או מעכבת משחק הצגת מחקרים.

מפגש שמיני 24.2

  • הילד כחלק ממשפחה
  • התערבות טיפולית עם הורים לעידוד משחק משותף עם הילד – הבנת הרקע ההורי והצגת כלים להתערבות. כלים מעולם המנטליזציה.
  • סימולציה של שיחות הורים ותרגול דרך ונייטות

מפגש תשיעי 3.3

  • הילד כחלק ממשפחה – המשך העמקה
  • כלים לתיווך דינמי קוגניטיבי
  • סימולציה של שיחות הורים ותרגול באמצעות ונייטות

מפגש עשירי 10.3

  • הילד כחלק ממשפחה סימולציה של שיחות הורים ותרגול באמצעות  ונייטות
  • מעקב אחרי תיאורי המקרה שהוצגו בקורס
  • סיכום ומשוב

הערות שוליים