הקורס מתמקד באוכלוסיית הילדים עם הפרעות מוטוריות על בסיס קשיים בעיבוד חושי. במהלכו נתמקד בהכרות עם האבחנות השונות, דרכי אבחון וטיפול עם דגש על טיפול סנסורי.
מנחה: גב' חוליה זלצמן, MSc.OT
מטרת הקורס: הענקת כלים תיאורטיים ויישומיים לטיפול בריפוי בעיסוק בתחום הטיפול בילדים עם קשיים מוטוריים על בסיס סנסורי.
קהל יעד: מרפאות.ים בעיסוק
פורמט הקורס: מפגשי זום
היקף הקורס: הקורס בהיקף של 30 שעות
תאריך פתיחה: 8.12.24
מסגרת הקורס- 10 מפגשי זום בימי ראשון בערב, בשעות 18:30-21:00.
תאריכים: יש להתעדכן בתאריכים בהמשך בטבלת הסילבוס
דרכי הוראה: המפגשים כוללים מפגשים סינכרוניים (ללא הקלטות) של חומר תיאורטי, דיונים על תיאורי מקרה והתנסויות מעשיות שונות.
דרישות הקורס:
- נוכחות מלאה בימי הקורס (לפחות 80%)
- השתתפות פעילה
- תרגול בבית
- מצלמות פתוחות
- במהלך המפגשים חלק מהמשתתפות יציגו תיאורי מקרה לניתוח במהלך הקורס.
ציוד נדרש: מחשב עם מצלמה, רמקולים ומיקרופון תקינים, חיבור לאינטרנט, אוזניות / מקום ישיבה שקט.
על המנחה:
חוליה זלצמן מרפאה בעיסוק בעלת ניסיון קליני של יותר משלושים ושמונה שנה, בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים. ניהלה קליניקה פרטית בתל אביב ועד לפרישטה הייתה מרפאה בעיסוק בשירותי בריאות כללית בה ניהלה צוותים והייתה חלק מהקמת מכונים להתפתחות הילד במחוז שרון שומרון. היא מלמדת את הגישה של אינטגרציה סנסורית וקשיים בעיבוד סנסורי בקורסים ללימודי המשך מאז שנת 1994 למרפאים בעיסוק באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת תל אביב ומכללת קרית אונו .היא מלמדת בקורסי תואר בוגר ומוסמך באוניברסיטה העברית בירושלים ובמסגרות של החינוך המיוחד בארץ. כמו כן היא מרצה אורחת באוניברסיטאות ומוסדות שיקומיים בדרום אמריקה .
פתיחת הקורס מותנית במינימום נרשמים.
מדיניות הביטולים היא בהתאם לתקנון העמותה.
הרשמה מוקדמת עד תאריך 5.11.24
עלות לחברה: 1500 ₪
עלות ללא חברה: 2000 ₪
הרשמה מאוחרת החל מתאריך 6.11.24
עלות לחברה: 1700 ₪
עלות ללא חברה: 2200 ₪
להרשמה לחברי ISOT, יש להתחבר לאתר וללחוץ על הכפתור הכתום "הרשמה".
להרשמה למי שאינם חברים, לחצו כאן.
סילבוס
בהנחית: גב' חוליה זלצמן
מפגש 1 – 8.12.24 (2.5 שעות) | |
הקשר שבין קשיים מוטוריים לעיבוד סנסורי: סוגיות מרכזיות בעיבוד החושי
והשפעותיו על תפקוד הילד |
20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
ליקוים בהבחנה סנסורית (SDD ) השפעות קשיי הדיסקרימינציה על תפקוד הילד | 21:00 – 20:15 |
מפגש 2 – 15.12.24 (2.5 שעות) | |
קשיים מוטורים על בסיס סנסורי: תכנון תנועה וקשיים יציבתיים | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
קשיים מוטורים על בסיס סנסורי: תכנון תנועה וקשיים יציבתיים | 21:00 – 20:15 |
מפגש 3 – 22.12.24 (2.5 שעות) | |
קווים מנחים לאבחון ליקוים בקשיים מוטוריים על בסיס סנסורי וקשיים בהבחנה | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
אבחון רעיון (TIP) | 21:00 – 20:15 |
מפגש 4 – 5.1.25 (2.5 שעות) | |
שימוש בהסתכלות הקלינית ככלי אבחוני לילדים עם קשיים מוטוריים | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
שימוש בהסתכלות הקלינית ככלי אבחוני לילדים עם קשיים מוטוריים | 21:00 – 20:15 |
מפגש 5 – 12.1.25 (2.5 שעות) | |
תצפית קלינית ואבחון הרעיון – ניתוח תיאור מקרה | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
ניתוח ממצאי אבחון – ניתוח תיאור מקרה | 21:00 – 20:15 |
מפגש 6 – 19.1.25 (2.5 שעות) | |
גישות טיפוליות בילדים עם קשיים מוטורים על בסיס סנסורי וילדים עם קשיים
בהבחנה סנסורית: ארגז כלים לרשות המרפאה בעיסוק |
20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
התאמת הסביבה בקרב ילדים עם קשיים יציבתיים וקשיי תכנון תנעה | 21:00 – 20:15 |
מפגש 7 – 26.1.25 (2.5 שעות) | |
טיפול סנסורי מבוסס גישת אינטגרציה סנסורית ( SI ) בקרב ילדים עם SBMD .
אומנות הטיפול |
20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
סביבה טיפולית ושימוש בציוד סנסורי בקרב ילדים עם SBMD | 21:00 – 20:15 |
מפגש 8 – 2.2.25 (2.5 שעות) | |
טיפול סנסורי מבוסס גישת אינטגרציה סנסורית )SI( בקרב ילדים עם SBMD .
מדע הטיפול בקרב ילדים דיספרקסים |
20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
טיפול סנסורי מבוסס גישת אינטגרציה סנסורית )SI( בקרב ילדים עם SBMD .
מדע הטיפול בקרב ילדים עם פוסטורלים |
21:00 – 20:15 |
מפגש 9 – 9.2.25 (2.5 שעות) | |
ניתוח תיאור מקרה – טיפול | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
ניתוח תיאור מקרה – טיפול | 21:00 – 20:15 |
מפגש 10 – 16.2.25 (2.5 שעות) | |
ניתוח תיאור מקרה | 20:00 – 18:30 |
הפסקה | 20:15 – 20:00 |
סיכום הקורס | 21:00 – 20:15 |