קורס ללימוד גישת ההתערבות POET ( פריש, תירוש ורוזנבלום, 2016)

לשיפור תפקוד ותפקודים ניהוליים של ילדים צעירים עם תסמינים של ADHD

קורס מקוון-היברידי (מפגשי זום + למידה עצמאית בזמן נוח)

 

ADHD היא ההפרעה הנוירו-התנהגותית הנפוצה ביותר בילדות. התפקודים הניהוליים (ת"נ) של ילדים עם ADHD מהווים גורם מרכזי שמשפיע על תפקודם והתנהגותם כבר מגיל 3-4 שנים. הדרך המומלצת כיעילה ביותר לשיפור התפקוד של ילדים בגיל זה היא הקניית ידע ומיומנויות להוריהם. גישת POET פותחה במסגרת עבודת דוקטורט באוניברסיטת חיפה במיוחד על מנת לענות על צרכים אלו. הPOET- נמצאה ישימה ויעילה בשיפור התפקוד, הת"נ ותסמיני ה- ADHD של ילדים בני 3-7 שנים, ובשיפור הידע והמיומנויות של הוריהם. במהלך ההתערבות בגישה זו ההורים לומדים מהם ת"נ והשפעתם על תפקוד ילדיהם, ומה הם יכולים לעשות בכוחות עצמם כדי לשפר את תפקודם בתחומים השונים, למשל, בהתארגנות בוקר וערב, בהתנהלות בארוחות ובמעברים, במשחק והעסקה עצמית, ובתפקוד חברתי . ה-POET מותאמת להורים שמתמודדים בעצמם עם ADHD, וכוללת 8-10 מפגשי הדרכה בלבד. 

 

מנחות: ד"ר כרמית פריש, BOT, מפתחת גישת POET; גב' יעל ויסוצקי, BOT, MSc. 

 

מטרת הקורס: ללמוד את בסיסי הידע של ה- POET, ולרכוש מיומנות בטיפול והכשרה לטפל בגישה זו.

קהל יעד: מרפאים ומרפאות בעיסוק עם ניסיון קליני בתחום הילדים של שנתיים לפחות.

 

פורמט הקורס: מפגשי זום סינכרוניים + הרצאות לצפייה ומטלות לביצוע א-סינכרוניות. 

היקף הקורס: הקורס בהיקף של 60 שעות. 
40 שעות מהן תהיינה סינכרוניות (מפגש של המשתתפים והמרצה בזום) ו- 20 מהן תהיינה א- סינכרוניות (הרצאות לצפייה ומטלות לביצוע ע"י המשתתפים בזמנם החופשי ביחידים או בקבוצות). בנוסף הקורס כולל התנסות מעשית וכתיבת עבודה

מבנה: חלק א'חמישה מפגשים ללימוד הגישה, התנסות בתיאור מקרה + יום הדרכה; חלק ב' –שני מפגשים לליבון סוגיות מתוך ההתנסות וללמידת התמודדות עם הורים עם ADHD ועם מערכת החינוך.

תאריך פתיחה: 31.10.24

מסגרת מפגשי הזום: 8 מפגשים בימי חמישי בשעות 8:30-13:00.
שימו נא לב לפירוט תאריכים בהמשך.

 

חומרי הקורס ודרכי הוראה: הקורס יתנהל בשיטת "כיתה הפוכה", החלקים הא- סינכרוניים יבוצעו לפני כל מפגש סינכרוני, כשהמפגש הסינכרוני יכלול דיונים והתנסויות שיבוססו על חומרים אלו.            קבלת תעודה מותנית במילוי כל המשימות המקוונות ובכתיבת העבודה הסופית על פי דרישות הקורס. 

אנו רוצות להכיר אתכם… ולכן נוכחות עם מצלמה פתוחה חובה.

דרישות הקורס לקבלת תעודה:

  • נוכחות מלאה בימי הקורס (לפחות 80%)
  • מצלמות פתוחות לאורך כל המפגש (פתיחת מצלמות היא תנאי השתתפות)
  • קבלת תעודה מותנית במילוי כל המשימות המקוונות ובכתיבת העבודה הסופית על פי דרישות הקורס. 

ציוד נדרש: מחשב עם מצלמה, רמקולים ומיקרופון תקינים, חיבור לאינטרנט, אוזניות / מקום ישיבה שקט.

 


 

פתיחת הקורס מותנית במינימום נרשמים.
מדיניות הביטולים היא בהתאם לתקנון העמותה.

 

הרשמה מוקדמת החל מתאריך 7.8.24 

עלות לחברה: 2645 ₪

עלות ללא חברה: 3145 ₪

הרשמה מאוחרת החל מתאריך 30.9.24

עלות לחברה: 2845 ₪

עלות ללא חברה: 3345 ₪

 

להרשמה לחברי ISOT, יש להתחבר לאתר וללחוץ על הכפתור הכתום "הרשמה".
להרשמה למי שאינם חברים, לחצו כאן.

 


 

 

 

סילבוס לקורס POET – תשפ"ד 2024

בהנחית: ד"ר כרמית פריש, גב' יעל ויסוצקי 

מפגש סינכרוני תאריך  תוכן
חלק א' 40 שעות אקדמיות (ש"א) 1  (8 ש"א)  08:30-13:00  31.10.24 (יום ה) תפקודים ניהוליים (ת"נ) מנקודת מבט תיאורטית, רפואית ועיסוקית                  
2             (8 ש"א) 08:30-13:00 14.11.24 (יום ה) שיפור תפקוד ות"נ: מבוא להתערבות. עכבה, זכרון עבודה מילולי וויסות רגשי- תיאוריה, אסטרטגיות להתערבות ותרגול מעשי
3             (8 ש"א) 08:30-13:00 21.11.24 (יום ה') שיפור תפקוד ות"נ: זיכרון עבודה לא מילולי, ותכנון ופתרון בעיות – תיאוריה, אסטרטגיות להתערבות ותרגול מעשי; כלי אבחון רלוונטיים ל-POET
4             (8 ש"א) 08:30-13:00 28.11.24 (יום ה') מבנה ההתערבות: עקרונות מתוך גישת Occupational Performance Coaching ותרומתם למבנה המפגשים של ה-POET  
5             (8 ש"א) 08:30-13:00 5.12.24 (יום ה') ההקשר של ההתערבות: מודל ה International Classification of Function and Health, והמתע"ם, ותרומתם לPOET. תרגול מפגשי ה POET
6 (6 ש"א)
08:30-13:00
20.2.25 (יום ה') מפגש הדרכה – כתיבת מטרות, תיעוד תהליך ההתערבות, שאלות מתוך יישום ה POET 
חלק ב 14  ש"א כולל ההדרכה 7 (7 ש"א) 08:30-13:00 27.2.25 (יום ה') סוגיות קליניות: התמודדות עם ADHD הורי, סיכום תהליך התערבות בגישת POET; דיון בסוגיות משותפות, גורמים מעכבים ומאפשרים בהתערבות הגשת עבודה מסכמת לקורס
8 (7 ש"א) 08:30-13:00 6.3.25 (יום ה') חידושים במחקר: ממצאי מחקר, שימוש בPOET מרחוק, הכללת השגי ההתערבות למערכת החינוכית סיכום הקורס וחלוקת תעודות
סה"כ 60

* לפני כל מפגש סינכרוני בחלק א', יש להביא בחשבון 3 שעות לביצוע מטלות א-סינכרוניות. בחלק ב' תהיינה מטלות בהיקף של 2 שעות למפגש. 

 

קריאה מומלצת לקורס

אבירן, ע. (2016). גישת Parental Occupational Executive Training (POET): הבדלים במאפייני ההתערבות ותוצאותיה בקרב משפחות עם ADHD הורי לעומת משפחות ללא ADHD  הורי (עבודת תזה שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה, ישראל).              

ועדת המתע"מ המחודש. (2016). מסגרת העשייה המקצועית בריפוי בעיסוק בישראל: מרחב ותהליך. תל-אביב: העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק.

לוין, מ. (2006). כל ילד חושב אחרת: דרך צלחה ללקויי למידה ולבעלי הפרעות קשב. בן שמן: מודן הוצאה לאור.

ענבר, א. (2016). חווית הורים לילדים עם תסמינים של הפרעת קשב וריכוז בתום התערבות טיפולית בגישת  Parental Occupation Executive Training (POET) (עבודת תזה שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה, ישראל).              

פריש, כ. (2016) פיתוח מודל ממוקד הורים לשיפור התפקוד היום יומי של ילדיהם הצעירים עם תסמינים של Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD) ישימותו ויעילותו(דיסרטציה לדוקטורט שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה ישראל).

 

Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121(1), 65-94. 

Barkley, R. A., & Benton, C. M. (2010). Taking charge of adult adhd The Guilford Press.

Barkley, R. A. (2012). Executive Functions – What They Are, How They Work, and Why They Evolved. New York: Guilford Press

Frisch, C., & Rosenblum, S. (2014). Reliability and validity of the Executive Function and Occupational Routines Scale (EFORTS). Research in developmental disabilities, 35(9), 2148-2157.‏

Frisch, C., Tirosh, E., & Rosenblum, S. (2019) Parental Occupation Executive Training (POET): An Efficient Innovative Intervention for Young Children with Attention Deficit Hyperactive Disorder, Physical & Occupational Therapy In Pediatrics, DOI: 10.1080/01942638.2019.1640336

Frisch, C., Rosenblum, S., & Tirosh, E. (2020). Parental Occupational Executive Training: Feasibility and Parental Perceptions. OTJR: Occupation, Participation and Health, 1539449220912191

Frisch, C., Tirosh, E., & Rosenblum, S. (2023). Children with ADHD Symptomatology: Does POET Improve Their Daily Routine Management? Children, 10(6), 1083.

Gioia, G. A., Espy, K. A., & Isquith, P. K. (2003). Behavior rating inventory of executive Function–Preschool version (BRIEF-P). Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, 

Gioia, G. A., Isquith, P. K., Guy, S. C., & Kenworthy, L. (2000). Behavior rating inventory of executive function Psychologycal Assessment Resources, Inc. 

Graham, F. (2010). Occupational performance coaching: A contemporary approach for working with parents of children with occupational challenges. (Unpublished PhD Thesis). School of Health and Rehabilitation Sciences, The University of Queensland, 

Graham, F., Rodger, S., & Ziviani, J. (2009). Coaching parents to enable children's participation: An approach for working with parents and their children. Australian Occupational Therapy Journal, 56(1), 16-23.

Lollar, D. J., & Simeonsson, R. J. (2005). Diagnosis to function: Classification for children and youths. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 26(4), 323. doi: 0196-206X/05/2604-0323

Toglia, J. P., Rodger, S. A., & Polatajko, H. J. (2012). Anatomy of cognitive strategies: A therapist's primer for enabling occupational performance‏. Canadian Journal of Occupational Therapy, 79(4), 225-236.

World Health Organization. (2001). International classification of functioning, disability and health: ICF. Geneva: World Health Organization. 

 

הערות שוליים