קורס התערבות ריפוי בעיסוק בויסות חושי, קורס בהיקף 30 שעות אקדמיות.
תיאור הקורס: סקירה מקיפה של גופי הידע הקיימים בויסות חושי לרבות חוקרים, מודלים וכלי התערבות. קורס מקיף להבנה מעמיקה של מושגים ומונחים. היכרות עם כלי הערכה וכלי טיפול. התבוננות רחבה על הויסות החושי ותרגול חשיבה קלינית במענה טיפולי.
מנחה: סיון הירשמן Bot, MHA
מטרת הקורס: הבנה מעמיקה ורחבה של הויסות החושי לשם יכולת מתן מענה טיפולי מיטיב
הנושאים שילמדו:
- סקירת ספרות לפי חוקרים: מילר / דאן / בוגדשינה / איירס
- תגובת יתר / תת תגובתיות / חיפוש חושי
- חושים ומערכות חוש
- ויסות חושי באוטיזם
- כלי הערכה ואיסוף מידע
- מודלים טיפוליים שמדברים ויסות
- אבחנה מבדלת
קהל היעד: מרפאים ומרפאות בעיסוק.
תאריך הפתיחה: 14.5.25
פורמט הקורס: מפגשי זום.
היקף הקורס: הקורס בהיקף של 30 שעות אקדמאיות (25 שעות למידה)
מסגרת הקורס: 5 מפגשים. בימי רביעי בין השעות 8:30 עד 13:45
תאריכים: ראו מטה בתוך קובץ הסילבוס.
דרכי הוראה: הרצאות מקוונות, חומר עיוני, צפייה בסרטונים, השתתפות פעילה, הצגת תאורי מקרה ודיונים.
דרישות הקורס כתנאי לקבלת תעודת סיום קורס
- השתתפות בשיעורים- עם מצלמה פתוחה לאורך כל המפגש
- חובת נוכחות של 80% מהמפגשים
- הצגת תיאור מקרה
- הגשת עבודת סיכום קורס
** הקורס מוכר לגמול השתלמות במסלול אישי באופק חדש
ציוד נדרש: מחשב עם מצלמה, חיבור לאינטרנט, מיקרופון, רמקול, אוזניות / מקום ישיבה שקט.
על המנחה: סיון הירשמן, בוגרת ריפוי בעיסוק האוניברסיטה העברית ירושלים משנת 2000, תואר שני במנהל מערכות בריאות אוניברסיטת בר-אילן. מורשת נגישות השירות. לשעבר ראש שירות ריפוי בעיסוק במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא. מוסמכת לטיפול לפי מודלים מובילים: Cog-Fun, DIR, NDT, SOS, Pivot Social Thinking . מרצה ומדריכה.
פתיחת הקורס מותנית במינימום נרשמים.
מדיניות הביטולים היא בהתאם לתקנון העמותה.
הרשמה מוקדמת עד תאריך 10.4.25
עלות לחברה: 1600 ₪
עלות ללא חברה: 2100 ₪
הרשמה מאוחרת החל מתאריך 11.4.25
עלות לחברה: 1800 ₪
עלות ללא חברה: 2300 ₪
להרשמה לחברי ISOT, יש להתחבר לאתר וללחוץ על הכפתור הכתום "הרשמה".
להרשמה למי שאינם חברים, לחצו כאן.
סילבוס הקורס
מפגש | תאריך | תוכן |
1 |
יום ד' 14.5.25 |
מבוא וחושים |
2
|
יום ד' 21.5.25 |
חוקרים: תגובת יתר / תת תגובה / חיפוש חושי |
3
|
יום ד' 28.5.25 |
עיבוד ותכנון אבחנה מבדלת קשב / חרדה |
4 |
יום ד' 4.6.25 |
הערכה |
5
|
יום ד' 11.6.25 |
טיפול |
בביליוגרפיה
Miller, L. J., Fuller, D. A., & Roetenberg, J. (2014). Sensational kids (Revised edition): Hope and help for children with sensory processing disorder. Perigee.
Greenspan, S. I., Wieder, S., & Simons, R. (1998). The child with special needs: Encouraging intellectual and emotional growth. Addison-Wesley/Addison Wesley Longman.
Greenspan SI, Wieder S. The interdisciplinary council on developmental and learning disorders diagnostic manual for infants and young children – an overview. J Can Acad Child Adolesc Psychiatry. 2008 May;17(2):76-89. PMID: 18516310; PMCID: PMC2387109.
Greenspan, S. I. (1995). The challenging child: Understanding, raising, and enjoying the five “difficult” types of children. Perseus Books
Bogdashina, O. (2003). Sensory perceptual issues in autism and Asperger syndrome: Different
Fisher, A. G., Murray, E. A., & Bundy, A. C. (1991). Sensory integration: Theory and practice. F. A. Davis sensory experiences – different perceptual worlds. Jessica Kingsley Publishers.
Dunn, W. (2009). Living sensationally: Understanding your senses. Jessica Kingsley Publishers