קורס POET

קורס ללימוד גישת ההתערבות Parental Occupational Executive Training (POET, פריש, תירוש ורוזנבלום, 2016)

לשיפור תפקוד ותפקודים ניהוליים של ילדים צעירים עם תסמינים של ADHD

קורס מקוון-היברידי (מפגשי זום + למידה עצמאית בזמן נוח)

 

ADHD היא ההפרעה הנוירו-התנהגותית הנפוצה ביותר בילדות. התפקודים הניהוליים (ת"נ) של ילדים עם ADHD מהווים גורם מרכזי שמשפיע על תפקודם והתנהגותם כבר מגיל 3-4 שנים. הדרך המומלצת כיעילה ביותר לשיפור התפקוד של ילדים בגיל זה היא הקניית ידע ומיומנויות להוריהם. גישת POET פותחה במסגרת עבודת דוקטורט באוניברסיטת חיפה במיוחד על מנת לענות על צרכים אלו. הPOET- נמצאה ישימה ויעילה בשיפור התפקוד, הת"נ ותסמיני ה- ADHD של ילדים בני 4-7 שנים, ובשיפור הידע והמיומנויות של הוריהם. במהלך ההתערבות בגישה זו ההורים לומדים מהם ת"נ והשפעתם על תפקוד ילדיהם, ומה הם יכולים לעשות בכוחות עצמם כדי לשפר את תפקודם בתחומים השונים, למשל, בהתארגנות בוקר וערב, בהתנהלות בארוחות ובמעברים, במשחק והעסקה עצמית, ובתפקוד חברתי .   ה-POET מותאמת להורים שמתמודדים בעצמם עם ADHD, וכוללת 8-10 מפגשי הדרכה בלבד.

 

מטרת הקורס: ללמוד את בסיסי הידע של ה- POET, ולרכוש מיומנות בטיפול והכשרה לטפל בגישה זו

מנחות: ד"ר כרמית פריש, BOT, מפתחת גישת POET; גב' יעל ויסוצקי, BOT, MSc.

היקף 60 שעות. 40 מהן תהיינה סינכרוניות (מפגש של המשתתפים והמרצה בזום) ו- 20 מהן תהיינה א- סינכרוניות (הרצאות לצפייה ומטלות לביצוע ע"י המשתתפים בזמנם החופשי ביחידים או בקבוצות). בנוסף הקורס כולל התנסות מעשית וכתיבת עבודה.

חומרי הקורס ודרכי הוראה: הקורס יתנהל בשיטת "כיתה הפוכה", החלקים הא- סינכרוניים יבוצעו לפני כל מפגש סינכרוני, כשהמפגש הסינכרוני יכלול דיונים והתנסויות שיבוססו על חומרים אלו. קבלת תעודה מותנית במילוי כל המשימות המקוונות ובכתיבת בעבודה הסופית על פי דרישות הקורס.

אנו רוצות להכיר אתכם… ולכן נוכחות עם מצלמה פתוחה חובה.

מבנה: חלק א'חמישה מפגשים ללימוד הגישה,  התנסות בתיאור מקרה + יום הדרכה. חלק ב' –שני מפגשים לליבון סוגיות מתוך ההתנסות וללמידת התמודדות עם הורים עם ADHD ועם מערכת החינוך

קהל יעד: עד 30 מרפאים בעיסוק עם ניסיון קליני בתחום הילדים של שנתיים לפחות

ציוד נדרש: מחשב עם מצלמה, חיבור לאינטרנט, אוזניות /מקום ישיבה שקט.

 


הרשמה:

 

הרשמה מוקדמת לחברות בעמותה: 2245 ₪

הרשמה מוקדמת ללא חברות בעמותה: 2545 ₪

*ההרשמה המוקדמת היא עד חודש לפני תחילת הקורס.

 

הרשמה מאוחרת לחברות בעמותה: 2445 ₪

הרשמה מאוחרת ללא חברות בעמותה: 2745 ₪

  • פתיחת הקורס מותנית במינימום משתתפים.
  • ניתן לבטל הרשמה בהתאם למדיניות הביטולים כפי שמופיעה בתקנון האתר.

להרשמה לחברי ISOT: יש להיכנס עם שם משתמש וסיסמא לאתר, ולהירשם לקורס דרך כפתור "הרשמה".

להרשמה ללא חברים לחצו כאן.

 

 


סילבוס לקורס POET מקוון – תשפ"ג 2022-2023

בהנחית: ד"ר כרמית פריש, גב' יעל ויסוצקי

מפגש סינכרוני תאריך תוכן
חלק א' 40 שעות אקדמיות (ש"א) 1  (8 ש"א)  08:30-13:00 ט' חשוון תשפ"ג           3.11.22 (יום ה) תפקודים ניהוליים (ת"נ) מנקודת מבט תיאורטית, רפואית ועיסוקית
2             (8 ש"א) 08:30-13:00 טז' חשוון תשפ"ג  10.11.22 (יום ה)  שיפור תפקוד ות"נ: מבוא להתערבות. עכבה, זכרון עבודה מילולי וויסות רגשי- תיאוריה, אסטרטגיות להתערבות ותרגול מעשי
3             (8 ש"א) 08:30-13:00 כג' חשוון תשפ"ג 17.11.22 (יום ה')  שיפור תפקוד ות"נ: זיכרון עבודה לא מילולי, ותכנון ופתרון בעיות – תיאוריה, אסטרטגיות להתערבות ותרגול מעשי; כלי אבחון רלוונטיים ל-POET
4             (8 ש"א) 08:30-13:00 ל' חשוון תשפ"ג 24.11.22 (יום ה') מבנה ההתערבות: עקרונות מתוך גישת Occupational Performance Coaching ותרומתם למבנה המפגשים של ה-POET
5             (8 ש"א) 08:30-13:00 ז' כסלו תשפ"ג 1.12.22 (יום ה') ההקשר של ההתערבות: מודל ה International Classification of Function and Health, והמתע"ם, ותרומתם לPOET. תרגול מפגשי ה POET
6 (6 ש"א)

08:30-13:00

יח' שבט תשפ"ג 9.2.23 (יום ה') מפגש הדרכה – כתיבת מטרות, תיעוד תהליך ההתערבות, שאלות מתוך יישום ה POET
חלק ב 14  ש"א כולל ההדרכה 7 (7 ש"א) 08:30-13:00 כה' שבט תשפ"ג 16.2.23 (יום ה') סוגיות קליניות: התמודדות עם ADHD הורי, סיכום תהליך התערבות בגישת POET; דיון בסוגיות משותפות, גורמים מעכבים ומאפשרים בהתערבות
8 (7 ש"א) 13:00 ב' אדר תשפ"ג 23.2.23  (יום ה') חידושים במחקר: ממצאי מחקר, שימוש ב-POET במודל קבוצתי / שימוש בPOET מרחוק. סיכום הקורס וחלוקת תעודות
סה"כ 60

* לפני כל מפגש סינכרוני בחלק א', יש להביא בחשבון 3 שעות לביצוע מטלות א-סינכרוניות. בחלק ב' תהיינה מטלות בהיקף של 2 שעות למפגש.

 


 

קריאה מומלצת לקורס

אבירן, ע. (2016). גישת Parental Occupational Executive Training (POET): הבדלים במאפייני ההתערבות ותוצאותיה בקרב משפחות עם ADHD הורי לעומת משפחות ללא ADHD  הורי (עבודת תזה שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה, ישראל).

ועדת המתע"מ המחודש. (2016). מסגרת העשייה המקצועית בריפוי בעיסוק בישראל: מרחב ותהליך. תל-אביב: העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק.

לוין, מ. (2006). כל ילד חושב אחרת: דרך צלחה ללקויי למידה ולבעלי הפרעות קשב. בן שמן: מודן הוצאה לאור.

ענבר, א. (2016). חווית הורים לילדים עם תסמינים של הפרעת קשב וריכוז בתום התערבות טיפולית בגישת  Parental Occupation Executive Training (POET) (עבודת תזה שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה, ישראל).

פריש, כ. (2016) פיתוח מודל ממוקד הורים לשיפור התפקוד היום יומי של ילדיהם הצעירים עם תסמינים של Attention Deficit Hyperactive Disorder (ADHD) ישימותו ויעילותו(דיסרטציה לדוקטורט שלא פורסמה, אוניברסיטת חיפה, חיפה ישראל).

 

Barkley, R. A. (1997). Behavioral inhibition, sustained attention, and executive functions: Constructing a unifying theory of ADHD. Psychological Bulletin, 121(1), 65-94.

Barkley, R. A., & Benton, C. M. (2010). Taking charge of adult adhd The Guilford Press.

Barkley, R. A. (2012). Executive Functions – What They Are, How They Work, and Why They Evolved. New York: Guilford Press

Frisch, C., & Rosenblum, S. (2014). Reliability and validity of the Executive Function and Occupational Routines Scale (EFORTS). Research in developmental disabilities, 35(9), 2148-2157.‏

Frisch, C., Tirosh, E., & Rosenblum, S. (2019) Parental Occupation Executive Training (POET): An Efficient Innovative Intervention for Young Children with Attention Deficit Hyperactive Disorder, Physical & Occupational Therapy In Pediatrics, DOI: 10.1080/01942638.2019.1640336

Frisch, C., Rosenblum, S., & Tirosh, E. (2020). Parental Occupational Executive Training: Feasibility and Parental Perceptions. OTJR: Occupation, Participation and Health, 1539449220912191

Gioia, G. A., Espy, K. A., & Isquith, P. K. (2003). Behavior rating inventory of executive Function–Preschool version (BRIEF-P). Odessa, FL: Psychological Assessment Resources,

Gioia, G. A., Isquith, P. K., Guy, S. C., & Kenworthy, L. (2000). Behavior rating inventory of executive function Psychologycal Assessment Resources, Inc.

Graham, F. (2010). Occupational performance coaching: A contemporary approach for working with parents of children with occupational challenges. (Unpublished PhD Thesis). School of Health and Rehabilitation Sciences, The University of Queensland,

Graham, F., Rodger, S., & Ziviani, J. (2009). Coaching parents to enable children's participation: An approach for working with parents and their children. Australian Occupational Therapy Journal, 56(1), 16-23.

Lollar, D. J., & Simeonsson, R. J. (2005). Diagnosis to function: Classification for children and youths. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 26(4), 323. doi: 0196-206X/05/2604-0323

Toglia, J. P., Rodger, S. A., & Polatajko, H. J. (2012). Anatomy of cognitive strategies: A therapist's primer for enabling occupational performance‏. Canadian Journal of Occupational Therapy, 79(4), 225-236.

World Health Organization. (2001). International classification of functioning, disability and health: ICF. Geneva: World Health Organization.

 

הערות שוליים