סדרת הרצאות

סוגיות טיפוליות המעסיקות נשות טיפול ממקצועות הבריאות

סדרה בת 4 הרצאות, העוסקות בנושאים רגשיים המהווים חלק משמעותי מהעבודה הטיפולית במקצועות הבריאות.

 

ההרצאות

 

הרצאה 1 – שכחתי כמה אני שווה – הבושה והאשמה מלוות את חייהם של ילדים ובוגרים עם הפרעת קשב, מאובחנים ושאינם מאובחנים. בהרצאה נדבר על התפתחות תחושת העצמי של ילדים עם הפרעת קשב, בצל האשמה והבושה, ונבין כיצד רגשות אלו נכנסים, לעיתים בהסוואה מוצלחת למדי, לתוך הסביבה הטיפולית. נדבר על דרכי התערבות מותאמות לקשיי ההערכה העצמית של הילדה/נערה. ההרצאה מלווה בתיאור מקרה מתוך טיפול התפתחותי.

הרצאה זו הועברה והקלטה שלה תשלח לנרשמות לסדרת ההרצאות

 

הרצאה 2 – לא מווסת ו(לא) נורמאלי – "די עם ההצגות", "מספיק להיות כל כך דרמטי". אלו חלק מהתגובות שילדים ובוגרים עם קשיי ויסות מקבלים לאורך חייהם. בהרצאה נדבר חווית החיים  הרגשית עם אתגרי וויסות חושי ורגשי, ודרכי התייחסות לויסות רגשי בתוך ההקשר הטיפולי. תיאור מקרה ילווה את ההרצאה.

תאריך: יום ראשון 23/06/2024 בשעה 20:30 בזום.

 

הרצאה 3 – לא רק סוכני שינוי – בעבודה טיפולית עם ילדים ישנה חשיבות מכרעת לקשר של המטפלת עם ההורים. בהרצאה נדבר על החוויה הרגשית של הורים לילדים עם קושי התפתחותי, ומתוך הבנה זו נחתור לבניית ברית טיפולת מבוססת אמפטיה בין המטפלת להורים, ונדבר על דרכי התמודדות במצבם בהם הקשר עם ההורים מאתגר.

תאריך: יום ראשון 30/06/2024 בשעה 20:30 בזום.

 

הרצאה 4 – שימוש מודע בעצמי – שימוש מודע בעצמי – אמירה שנשמעת טוב, אבל לא תמיד ברור כיצד היא מתורגמת למעשה. בהרצאה נדבר על העברה נגדית והזדהות השלכתית, שני מושגים פסיכולוגים שמכילים עומק רגשי עמוק מיני ים, ונטעם מעט  מה ניתן לעשות איתם בתוך קשרים הנוצרים בין מטפלות לילדים ולהורים. במילים אחרות – כיצד הרגשות שלי, המטפלת, כלפי ילד והורה, רגשות חיוביים ושליליים, יכולים לעזור לי להבין את הילד וההורה טוב יותר, ולהיות מטפלת טובה יותר עבורם.

תאריך: יום ראשון 07/07/2024 בשעה 20:30 בזום.

 

תאריכים: 23/6/24, 30/6/24, 7/7/224 בשעה 20:30- 22:00

** המפגשים יתקיימו בזום וקישור יישלח בסמוך למועד ההרצאה הראשונה.

 


 

על המרצה – נועה שיינין – עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית בהווה, מרפאה בעיסוק במקור. עוסקת בחיבור בין החלקים התפקודיים לאלו הרגשיים, כפי שהם באים לידי ביטוי במקצועות הבריאות. מרצה ומלמדת במסגרות עבודה והכשרה של מקצועות הטיפול. מטפלת בקליניקה בירושלים.

 


 

עלות לחברות עמותה: 315 ₪ לכל שלושת ההרצאות + הקלטת הרצאה מס' 1

עלות למי שאינה חברת עמותה: 350 ₪ לכל שלושת ההרצאות + הקלטת הרצאה מס' 1

 

להרשמה לחברי ISOT, יש להתחבר לאתר וללחוץ על הכפתור הכתום "הרשמה".

להרשמה למי שאינם חברים, לחצו כאן.

 

 

 

הערות שוליים